Mitt siste og definitive svar er kanskje

Om noen er interessert i slike faktapunkter vet jeg ikke, men jeg er faktisk et såkalt sjarmtroll. Det sitter i hoftene. Kan du ikke danse så er det ikke mye Darwin kan gjøre for deg. Da må du heller satse på noen andre. Arrangert ekteskap. Den typen ting, hvor du ikke behøver å bli vurdert som objekt før du engang har fått sjansen til å vise frem den godt forberedte personligheten din. Du vet. Alt du hadde tenkt å si.

Når man er konfrontert med situasjoner hvor “seksuell orientering” må oppgis pleier jeg å skrive libertiner. Jeg setter ingen kryss. Jeg skriver det under de foreslåtte alternativene, siden jeg ikke opplever noen av dem som meningsfulle. De forklarer ingenting. Eventuelt kan jeg skrive JA. Seksuell orientering? JA. Altså i motsetning til nei. Mange liker jo ikke sex. De synes det er noen fæle greier og det får dem til å føle seg presset, stresset og ille berørt. Det blir aldri sånn som i eventyrene.

Det finnes en gåte. Ingen har noensinne forstått hvorfor jeg har “draget”, ikke engang jeg selv. Det er ikke fordi jeg er vakker. “Normalt” er det mest dekkende ordet for utseendet mitt, ihvertfall i Norge. Ikke pent, ikke stygt, ikke sært. Det samme kan man si om kroppen. Jeg ser ut som en tungvektsbokser tyve år etter at karrièren er slutt. Ikke feit, men ikke akkurat noen fole heller. Jeg er ikke engang snill. Mer en slags sarkastisk jævel som er både høflig og nedlatende samtidig. Veldig irriterende. Men jeg kan danse. Det er noe der.

Egentlig tror jeg det mest av alt handler om at jeg ikke er “desperat”. Jeg vet ikke hvor mange historier jeg har hørt om mannfolk som er alt for innpåslitne og påtrengende. Jeg forstår ikke hvorfor de tror det er en god idè å “lære sjekketriks”. Det er bedre å ta danseklasser. Faktisk også sangtimer. Det går ikke an å synge rent hvis man er nevrotisk, så sangtrening er en god indirekte måte å tilnærme seg nerveproblemet. Dessuten blir det aldri feil å kunne synge.

Men hvorfor snakker jeg om dette?

Noen sendte meg en komisk video med en ung mann som snakket (på engelsk) om sine dårlige erfaringer på sjekkemarkedet. Hele greia hans var ganske cringe, som de unge sier nå. Feilinformert, er vel et ord som dekker det meste. Hvordan er det folk vokser opp nå for tida? Selv har jeg alltid hatt jenter i klassen, i nabolaget, på jobb, overalt hvor jeg har vært. De er ikke fremmede skapninger som er forskjellige i vesen fra gutter, de er faktisk helt like på de fleste områder. De har lyst til å hoppe i høyet de også, det er bare at de gidder ikke hvis det ser ut som om det vil bli kleint og kjedelig. Da er det bedre å la være. En innstilling som jeg deler 100% … så kanskje jeg er femi? Fordi jeg ikke betrakter enhver kvinne som “potensiell sexpartner” før jeg engang vet navnet deres? Herregud. Hvem vet.

Det er imidlertid grovt urimelig å si at feminister har ødelagt det gode gamle kjønnsmarkedet. Kvinner gjør karrière og har sin egen økonomi og er dermed ikke lenger avhengige av å “finne en mann”. Javel. Hvorfor er det et problem? Jeg ser det bare ikke. Disse klovnene har ikke egentlig lyst til å havne i garnet til en kvinne som først og fremst er motivert av å “finne en mann”, det kommer ikke til å ende bra for dem. Så … jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si til en seksuelt uerfaren ung mann som “ønsker å gifte seg”. Jo mer desperat du blir jo mindre sannsynlig er det at du vil finne noen som passer for deg. Du skremmer fisken, så å si. De fleste foretrekker litt kurtise før de bestemmer seg for om de hat lyst til å “starte noe” og selv da er ikke ekteskap det første man bør snakke om.

Visstnok finnes det nå en (eller sikkert flere) dating-apps spesielt beregnet på et konservativt publikum. De som mener at sex bare bør skje i ekteskapet og så videre. Dette publikummet finnes jo, men selv de er først og fremst individer. De er sannsynligvis mest opptatte av om de trives i selskapet til en potensiell partner, så vi er i prinsippet tilbake til start. Man må være ærlig først og fremst. Og så bør man kanskje ikke legge ut videoer på nettet hvor man med sitt eget ansikt klager på hvor håpløse dagens kvinner er mens man samtidig sier at man søker kontakt med en av dem. Det kan sikkert noen ganger virke mot sin hensikt.

 

 

Bruker ikke "sosiale media". Har ingen interesse for "sosiale media".
Posts created 1014

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top