Danse i den varme vindens tid

Og der var vi dæven døtte meg oppe i bare femten kalde, så nå kommer endelig litt mildvær etter noen skremmende kalde dager. Hva gjør man da? Svaret er opplagt. Da danser man. Med kaffekoppen i den ene hånden og sigaretten i den andre, iført t-skjorte og raggsokker men ingen underbukse. Man kan jo ikke ha noen bevegenseshemmende tekstiler når man skal twerke, som man minst må gjøre nå som våren kommer innom en snartur for å minne nordmennene på at snart kommer mai måned. Da kan vi legge alt dette bak oss.

Har jeg god smak i musikk? Det vet jeg egentlig ikke, selv om svaret “teknisk sett” sannsynligvis er ja, fordi jeg foretrekker sånt som blir laget av musikere som først og fremst går inn for å lage god musikk, så får man siden se om det blir noe penger av det. Som regel ikke. Det går minst tusen kompetente musikere på hver stjerne, slik at denne bransjen handler egentlig mest om flaks og gode forbindelser. Men når man som jeg har vært mer enn gjennomsnittlig musikkinteressert i femti år så rekker man jo å få med seg noen ting, også blant alt sånt som aldri “slo gjennom” til tross for at det er like bra – noen ganger bedre – enn sånt som havnet på hitlistene og ble spilt så ofte at man nesten skulle tro de var byens eneste band.

Hvorom allting er, jeg er først og fremt en “rocker” – med sterk slagside mot groovy 70-tallsgreier – men jeg liker også den mest vulgære enden av dansbar musikk som fortsatt blir laget av mennesker, det vil si disco, fremført med analoge instrumenter, full hornseksjon og hele pakka. På den elektroniske siden foretrekker jeg egentlig “industrielle” ting. Dansetekno har aldri appellert til meg. Kanskje hvis jeg hadde vært yngre da rave var den store greia, men det var jeg altså ikke. Uansett, her er dagens dansemusikk. Følg danserne på skjermen hvis du vil at det skal være en treningsøkt med høy kardio, men slapp av og la kroppen gjøre jobben selv hvis ikke.

 

Bruker ikke "sosiale media". Har ingen interesse for "sosiale media".
Posts created 1026

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top