Satansprøytas jævelsakrament

Vi som er fryktsomme og lettlurte imøteser nå en fjerde dose covidvaksine. Dette er noe vi gjør fordi vi ikke har den typen mot som kreves for å konfrontere en ukjent fiende uten å ha noe slags våpen. Vi anerkjenner at vaksinematerialet blir levert av skumle big pharma typer (noen av dem er til og med utlendinger) som driver med dette for pengenes skyld. Vi vet at de tjener grovt på alle vaksinene. Sånn er ting dessverre organisert i vår verden. De rike må bli rikere. Habla habla. Du vet hvordan regla går.

Hva skal man si? Jeg synes jo hele denne greia er først og fremst komisk. Det finnes åpenbart forskjellige virkelighetsoppfatninger. Enkelte synes at jeg – og slike som meg – er naiv, så da kan jeg, slik jeg er laget, ikke gjøre annet enn å fremføre en liten sang og dans for å feire denne anledningen. Jeg er en liten tillitsfugl som heter pip pip Ola. Lite ikke særlig dårlig mye kult heller da! Jeg kan ikke engang huske sist gang noen kalte meg naiv. Men det blir sprøyte. Sånn er det med den saken.

Det er ingen takknemlig oppgave å tale fornuftens sak i et rom fullt av følelsesmennesker. Føler jeg med dem? På ingen måte, jeg har ingen sympati for idioter. Imidlertid er det i min interesse at det utvikles noen grad av flokkimmunitet mot dette nye coronaviruset. Den raskest mulige vei til dette målet er hva alt handler om. Jeg gidder ikke engang å ta hele leksa en gang til. Hensikten med vaksiner, bla bla. Det er for dumt. Fordi antivaxere ikke ble sånn med fornuftens hjelp finnes det ingen fornuftsbaserte argumenter som kan bringe dem ut av de paranoide tvangsforstyrrelsene deres. Hva er vitsen med å “snakke til veggen”?

Jeg imøteser et sosiologisk studium som kan dokumentere en eventuell korrelasjon mellom antivaxerier og tendensen til å spre hatpropaganda. På et rent anekdotisk grunnlag “føler” jeg at dette muligens er tilfelle. En paranoid tvangsforstyrrelse bør manifestere seg på mange nivåer samtidig og på sikt dominere pasientens opplevelse av omverdenen og andre menneskers hensikter. Det bør finnes et nevrotisk kompleks på noe slags “halvbevisst” nivå hos begge disse kategoriene av sinnslidelse, altså sprøyteskrekk og fremmedhat, gjerne i kombinasjon med en frenetisk tendens til å rasjonalisere disse irrasjonelle posisjonene med enorme mengder “dokumentasjon” på nettet.

 

 

Bruker ikke "sosiale media". Har ingen interesse for "sosiale media".
Posts created 1008

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top