Herregud for en overraskelse

De sier at strømmen er særlig dyr i disse dager fordi det er kaldt. Det var noen slags kraftmarkedsanalytiker som kunne legge ansiktet i sånn passe alvorlige folder for å forklare hvordan dette virker. Jævla Fitte-Nostradamus. Er det virkelig noen som ikke vet at det typisk er kaldt i Norge sent i november måned? Ihvertfall i Østerdalen. Her har vi minus tyve nå. Jeg kan se at du blør. Derfor koster plasteret mer i dag. Jeg er gammel nok til å huske da de privatiserte strømmarkedet. Sånt som dette ville helt sikkert ikke hende sa de den gangen. Kyss meg i ræva svarte alle som hadde to aktive hjerneceller. Så snart noe handler om å tjene penger så kommer de til å gjøre alt som ikke er direkte forbudt (og sikkert litt av det også) for å makse ut profitten sin. De som ikke skjønner dette skjønner ingenting.

Imidlertid bruker jeg ikke noe mer strøm nå enn jeg gjorde i september. Situasjonen gjør at det lønner seg – det er faktisk den eneste reelle muligheten jeg har – å fyre ganske hardt med ved. Dessuten har jeg jo strømstøtten — som er en uskjønn måte å flytte penger fra statens pengebinge og over i lomma på kuldeprofitørene. Halleluja. Det frie markedet fungerer som det skal. De rike blir stadig rikere på bekostning av alle oss andre. Dessuten er det nå mulig for voksne menn å jobbe som “kraftsmarkedsanalytiker” og bli intervjuet i media som om det betyr noe hva denne evneveike fjøsnissen sier. Prisene blir høye når det er kaldt. Herregud. Skyt mannen i kneet med en pistol. Det er å føye skam til skade når de presenterer dette åpenbare utpressingsopplegget som om det er noe helt okei.

 

Bruker ikke "sosiale media". Har ingen interesse for "sosiale media".
Posts created 1007

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top